Pzt - Cmt 08:00 - 19:00

Pazar - 09:00 - 17:00

Yanal kayma testi nedir?

Bu test aracın 1 km yol üzerinde gidiş esnasında direksiyonun bırakılarak sağa ya da sola çekme yapıp yapmadığını test ettiğimiz aşamadır. Aracımızın rot-balans ayarının ne durumda olduğunu ölçmeye ve araç aks kısmında boşluk olup olmadığının tespit edildiği aşamadır. Aracınız ile yolda ilerlerken aracın istemediğiniz yönde gitmesi hayatınızı riske atabilir. Araçta ki aks boşlukları yada sağa sola çekme durumu alanında uzman ekibimiz tarafından tespit edilerek sizlere rapor halinde sunulmaktadır.

Satın almak istediğiniz aracın ön ve arka tekerlerinin birbirleri ile uyumu çok önemlidir. Bu testler son derece hassas elektronik cihazlarımız ile tespit edilmektedir. Eğer araçta sorun varsa alıcı ve satıcı bir arada iken bu sorun detaylı bir şekilde rapor halinde sunulmaktadır.

Yanal kayma testi ile birlikte yapılan diğer test aşamalarımız

  1. Rot Ayar Kontrolleri
  2. Şase Ölçümü
  3. Ön Takım Kontrolü
  4. Aks Ölçümü

Yukarıdaki maddeler yanal kayma testi ile yapılan diğer testlerimizdir bunları açıklayacak olursak.

Rot ayarı neden bozulur?

Araçların rot ayarlarının bozulma sebepleri yolda ilerlerken tekerin kaldırıma sert bir şekilde çarpması, hızlı bir şekilde trafikte ilerlerken derin bir çukura girilmesi ya da yürüyen aksama zarar verecek ciddi bir kazaya karışmaktır. Genel olarak bu şekilde örnekler verebiliriz. Rot ayarı bozulduktan sonra aracınız performans bakımından kötü etkilenir. Yol tutuşu düşer lastikler olduğundan daha çabuk aşınır, yol tutuşu kötü olduğu için daha çok yakıt tüketir. En önemlisi de aracınız istemediğiniz yönde gidip ciddi kazalara sebep olabilir.

Rot ayarının bozulduğunu nasıl anlarız?

Rot ayarının bozulmasının sonrasında yolda ilerlerken aracınız sağa ya da sola çekme yapabilir. Eğer sizinde aracınız sağa sola çekiyor ise rot ayarınız bozulmuştur. Ya da düzenli olarak araç bakımı yaptırıp ciddi kazaları önleyebilirsiniz.

Rot ayarı ile balans ayarı arasındaki fark nedir ?

Rot ile balans ayarı sık sık karıştırılır. Ancak ikisi de birbirinden tamamen farklıdır. Rot ayarı aracı üreten fabrikanın o araç için belirlediği uygulanması gereken değerlerdir. Balans ise jantların sürüş esnasında titreşimini minimuma indirmeye yarayan parçasıdır.

Şase ölçümü

Firmamız test ettiği araçların şaselerinde oynama olup olmadığını kullandığı son teknolojik aletler ile ölçüp rapor haline getirmektedir. Peki şase ölçümü neden önemlidir, eğer alacağınız araç perte çıkıp başka bir araç ile birleştirilmiş ise, ya da çok ağır bir kazaya karışmış ise bu araç sizin için uygun olmayacaktır. Sebebi şase kısmı aracın en sağlam kısmıdır, aracın tüm parçalarını hizada tutan ve biz sürücülerin güvende olmamızı sağlayan en önemli parçasıdır. Eğer bu parça işlem görmüş ise bunu bilmeniz gerekmektedir.

Ön takım kontrolü nedir?

Araç ön takımı can ve mal güvenliği açısından en önemli yerlerinden birisidir. Nedeni yüksek hızlarda ilerlerken sürücünün araca vereceği komutları aracın tam olarak yerine getirmesi hayati öneme sahiptir. Eğer bir manevra yapmak için direksiyonu çevirdiğinizde aracınız verdiğiniz komutu yerine getirmez ise hayatınıza sebep olabilecek kazalara sebep olabilir. Bu yüzden araç ön takım kontrolü hayati öneme sahiptir.

Ön düzen bakımı nasıl yapılır?

Aracınızı her 5.000 km ile 10.000 km arasında genel bakıma sokmak zorundasınız. Bu bakımlar esnasında servisiniz tarafından detaylı inceleme sonrasında gerekli parçaların değiştirilmesi ve bakıma girmesi hayati öneme sahiptir. Eğer küçük çaplı ya da büyük kazalara karışmış iseniz rot balans ayarınızda sorunlar çıkabilir aracınız sağa sola çekebilir verdiğiniz komutları tam olarak yerine getirmeye bilir bu yüzden aracınızı şüphe ettiğiniz anda servise götürmelisiniz ayrıca düzenli bakım yaptırmayı da ihmal etmemeniz gerekmektedir.

Testlerinizi yaptırmak için ekspertize mi ihtiyacınız var? Mersinin en iyi oto ekspertizine davetlisiniz!