Pzt - Cmt 08:00 - 19:00

Pazar - 09:00 - 17:00

Kaporta ve boya kontrolü nedir?

Kaporta, otomobil, kamyon gibi motorlu araçların içten yanmalı veya dıştan yanmalı motorlu taşıtların üstünü örten saç tabakaya verilen isimdir. Bu kaporta kelimesinin tanımlayıcısıdır. Araç sahiplerinin ve biz sürücülerin araçta en değer verdiğimiz kısımdır. Her insan arabası ile dolaşırken insanların gördüğü dış kısım olan kaporta ve boyasının temiz, düzgün ve göze hoş gelen bir şekilde görünmesini ister. Bu sebepten dolayı kaporta ve boya kontrolü ekspertiz aşamasının olmazsa olmazıdır.

Tüm sürücülerin 2. El araç alımında en çok dikkat ettikleri kaporta ve boya durumunun en uygun aletler ile detaylı bir şekilde milimetrik sonuçlara tepki veren aletler ile yapılan kontrollere ve sunulan raporlara kaporta ve boya kontrolü denir.

Kaporta ve boya kontrolü testinde yapılan testler

Yapılan tüm testler sonucunda aracın bu güne kadar kaporta ve boya kısmında aldığı darbeler açıkça görünüp rapor haline getirilmektedir. Aracınızın boya ve kaporta kısımlarının fabrika çıkışımı yoksa herhangi bir kaza sonrasında onarım, değişim gibi evrelerden geçip geçmediğini net bir şekilde görebiliyorsunuz. Aşağıdaki aşamalar, detaylı bir şekilde incelendikten sonra sizlere kapsamlı bir rapor sunulmaktadır.

  1. Boyanan parça kontrolleri 
  2. Değişen parça kontrolleri
  3. Araç şasi kontrolleri
  4. Gövde kontrolleri
  5. Ön ve arka panel kontrolleri
  6. İç direk kontrolleri
  7. Dış direk kontrolleri
  8. Stepne havuz kontrolleri
  9. Tavan kontrolü
  10. Çamurlu kontrolleri
  11. Arka bagaj kontrolü
  12. Kapı kontrolleri
  13. Marşpiyel kontrolleri
  14. Tampon travers kontrolleri

Araçlarda en çok boyalı olan neresidir?

Araçlar genel olarak arka ve ön tampondan darbe aldıkları için bu alanlar ya değişmiş ya da lokal boya yapılmaktadır. Genel olarak bu işlemleri gözle tespit edebilmek çok zordur. Ancak firmamızda son teknoloji ürünler ile milimetrik değişimleri tespit eden aletlerimiz ile 100% sonuçlar sunmaktayız.

Araçların darbe aldığı bir diğer kısım ise kapı kısımlarıdır. Genel olarak yandan darbe almış araçlarda kapıların değiştiği ya da lokal boya ve kaporta düzeltmeleri yapıldığı görülmektedir. Genelde araç sahipleri araçlarını satarken bu bilgileri sizden saklamaya çalışsa da bu gerçekler firmamız tarafından belgelendirilip sizlere verilmektedir

Lokal boya ve komple boya arasındaki fark nedir ?

Lokal boya aracın sadece bir bölgesine uygulanan örnek verecek olursak kapıdan darbe almış bir aracın sadece kapısı boyanıyorsa buna lokal boya denir. Kısaca belirli bir bölgenin boya, onarım gibi işlemler den geçmesine lokal boya denir. Komple boya ise tüm aracın uçtan uca boyanma işlemine denir. Fabrikanın uyguladığı boya işlemi oldukça kalitelidir. Bu boya işlemini fabrika harici aynı kalitede yapması imkânsızdır. Bu yüzden komple boyalı araçlar genelde pert araçlardan oluşur.

Full boyalı araçların dezavantajları

Eğer alacağınız araç full boyalı ise ve modeli yüksek bir araç ise büyük ihtimal ile pert olmuş bir araçtır. Büyük bir kazaya karışmış olma ihtimali çok yüksektir. Bu tür araçlar çok fazla tercih edilmez, nedeni fabrika tarafından yapılan koruyucu boya işlemini kayıp ettiği için kısa sürede güneş den etkilenmeye başlayabilir. Güneş altında uzun süre kalması sonucu rengi solabilir, boyası kalkabilir. Ayrıca pert araç olma ihtimalini de göz önünde bulundurursak araç size sürekli olarak arıza çıkarabilir. Sizde alacağınız aracın kaporta ve boya geçmişi hakkında detaylı bilgi almak istiyorsanız, Mersinin en kaliteli oto ekspertiz firmalarından biri olan mezitli oto ekspertiz ile iletişime geçebilirsiniz.